torsdag 14 april 2011

Jag vill vilja göra nåt men jag vill inte

Jag är uttråkad och oinspirerad och det enda jag egentligen känner för är min tråk-stickning. (Lagom tjockt garn, mest raka stycken, inget mönster, slätstickning. Astråkigt, men det blir säkert fint när det är klart och det är lite meditativt)

Jag kan eventuellt motivera mig att nåla ihop lite axelband. Och kanske sy lite pärlor på en klänning.

Man kan ju inte vara askreativ jämt, alla andra skulle se så grå och tråkiga ut i jämförelse.

Det blir målade myror föresten. Eller kanske potatistryckta. Jag ska bara få tid att göra ett mönster.

Jag avslutar med en oinspirations- haiku. (Sätt på den lugna eftertänksamma pianomusiken. Nu blir det poesistund!)

Jag vill vilja nåt
men har absolut inte
lust. Idag iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar