måndag 4 april 2011

Autentic people


Har haft finfrämmande som båda jobbar på sina mastrar i respektive konstnärligt område, ätit kokosbollar och diskuterat autencitet. Om det är intressantare med en genomgång av "det här är mina känslor, ojoj vad jag mår dåligt och är djup" än en väl konstruerad yta som speglar något samtida. Sällskapet var väl för all del rörande överens, men det här är ju ett känsligt område som man kan få mycket skäll för att stå på fel sida i.

I övrigt har det mest varit måndag. Det brukar innehålla folk som är missnöjda och har gjort detta till en del av sin personlighet (det måste vara så fruktansvärt jobbigt!) och en allmän uppsjö av blandade galningar som tydligen har fått frigång. På tåget hem satt jag mot en man som läste sin bok upp och ner. Min teori är att han försökte låtsas att han INTE ALLS satt och tjuvlyssnade på tonåringarna ett par platser borts allmänna livshistoria som högljutt skreks ut över hela vagnen. Vi andra struntade i att ens försöka se ut som att vi inte lyssnade, men han var väl för autentisk för det eller nåt sånt.

Nu ska jag sova, och kanske drömma lite. Om det blir känslomässigt kan jag göra nåt av det och vara autentisk, om det bara blir roligt kan jag plåga mina kollegor med att tvingas lyssna på det imorgon. Win win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar