söndag 10 april 2011

Star bellied bag


Det har varit en ledig helg, och Inspirationen (uttalas med hög röst, tänk Margareta Krook) drabbade mig som en förkylning i oktober. Mellan varven har jag ändå lyckats städa, tvätta, dra en vända på bordspelskonvent och köpa mig en illorange mugg och jag har något vagt minne av detta också. Produkten av denna yra resulterade i en väska (Vi kan säga att jag behövde en till. Eller det gör jag ju faktisk, en stängbar som inte har tvivelaktiga filosofer på framsidan. Att jag dessutom är i startgroparna att sy ännu en i samma modell men annan färg "för att det var så kul" kan vi ju prata tyst om.) och nästan en hel tröja. Den senare tog lite tid eftersom mönsterkonstruktionen inte ville tala samma språk som jag utan helt på egen hand hittade på ofog. Det löste sig när jag väl hade kommit över "åhnej jag kan inte klippa i det fina tyget innan jag VET att allt blir perfekt"- spärren. Protips: Det kan man visst det. Det är bara tyg. (Repetera det här nu, och skriv ner det på en liten lapp att ta fram i nödsituationer innan du blir hysterisk, ungefär som en papperspåse för folk som håller på att svimma eller kräkas eller vad det är meningen att de ska göra med påsen). Det här var dessutom billigt. Och vissa saker är lättare att testa på riktigt. Visst, man borde göra en toile (ett provplagg), men det hade jag inte lust och tid med.
Som karmatisk bonus för mina vilda vågade spontanklippningar i tyget så räckte det helt plötsligt till inte bara en huva utan även en ficka på magen. Tetris, I tell you. Det är bra för folk.

2 kommentarer: