tisdag 29 mars 2011

I wish

Som någon slags dåligt sammanträffande har vi fått in en massa väldigt fina tyger på jobbet samtidigt som jag måste strukturera upp min lediga tid modell Tyskland 1943 och har väldigt lite tid över för spontankreativa djupdykningar. För att ytterligare spä på denna komplicerade situation så dras jag med en naggande känsla av att det skulle kunna vara lite roligt ibland om min garderob inte bara bestod av så mycket svart att man måste ha ficklampa för att hitta nåt, att jag kanske skulle våga tassa ur min comfort zone och våga mig på lite färg.
Ni hör, det här bådar inte gott...

För det är ju inte som att det skulle bli en snabb historia, jag vill ju skapa de perfekta plaggen (tm) som varje tyg skulle kunna bli. Det är ju för all del fint av mig att inte slarva, men jag har inte den tiden just nu, utan har annat som behöver fokuseras på. Som i och ju för sig OCKSÅ är roligt och utmanande och kreativt och inspirerande och alla de där andra orden som aldrig kan vara det minsta lilla negativa för ens man sitter på andra sidan om dem och har dem i sånt överflöd att de inte håller sig inom ramarna utan väller över åt alla håll. Och om man ska göra saker ordentligt, vilket jag försöker förklara för mina kunder hela dagarna, så tar det ofrånkomligen tid. Ganska mycket tid, då jag inte har tillgång till en portabel asiatisk fabrik, komplett med barnarbetare och motivationsposters med soliga stränder och paraplydrinkar.

Jag undrar om jag bara kan lura mig själv med att sy en massa tubtoppar. Det skulle kunna vara en kompromiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar